اخبار بین المللی
شماره: 2681
1392/01/19 - 12:27
درمان ضایعات نخاعی با سلول های بنیادی فرد بیمار

پژوهشگران کانادایی با مطالعه بر روی سلول های بنیادی موجود در ناحیه دیسک انسان، به شواهدی دست یافته اند که علائم امید وارکننده ای برای درمان بیماری انحلال دیسک و نیز احتمالا ضایعات نخاعی محسوب می شود.

 

به گزارش بنیان به نقل از vancouversun، در تلاشی برای فهم بهتر این بیماری دردناک و ضعیف کننده، گروهی از محققان کانادایی در دانشگاه تورنتو به سرپرستی دکتر Mark Erwin  موفق به جدا سازی سلول های بنیادی (notochordal and adult stem cells) از دیسک بین مهره ها شده اند .
سلول های بنیادی توانایی ازدیاد و تمایز به انواع سلول های تخصص یافته همچون استخوان،چربی و دیگر سلول های مختص بافت را دارند.طبق یافته های محققان، سلول های به دست آمده از ناحیه بین مهره ها توانایی تمایز به سلول های عصبی را دارند. آن ها به تازگی دریافته اند که در آزمایشگاه می توانند مرگ سلول های دیسک را متوقف نمایند و عملکرد آن ها را حفظ کنند. کاری که گمان می شد غیر ممکن است.
این تحقیق بر روی حیوانات کوچک و در آزمایشگاه انجام شده است. موفقیت این مطالعه به این معنی است که سلول های فرد می تواند بر ای درمان خود وی استفاده شود. تصور این است که سلول های بنیادی فرد می تواند در صورت آسیب دیسک ازوی جدا شده و بعد از تولید اعصاب یا دیسک ها مجددا به بدن وی جایی که نیاز به ترمیم دارد ، بازگردانده شود.
در این روش افزایش در صد سلول های زنده و محیط سلولی مورد توجه بوده است. کیفیت زندگی این بیماران با افزایش عملکرد وکاهش درد بهبود خواهد یافت.
پایان مطلب/
 
©2013 Royan Corporation. All Rights Reserved